Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Lepak @ Putrajaya Lake Club
R3 Street Shoot Out 5.5
TAA 6262 recovered!!!
Farra Series :: 11 months old
Zulhijjah 1426H
UIA Drift Challenge
Kereta Hilang!!!
Era masuk UiTM Shah Alam
Gigi Farra Ke-3
Penang Cek Mai!!!



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Friday, February 03, 2006
Lokcing...

Cuti raya cina baru2 ni kitorang sumer pakat balik Kota Bharu. Kat Putrajaya cuti direct 6 hari sebab 1st Feb tu Hari Wilayah so tunda cuti on 2nd Feb. Actually aku terpaksa ambik cuti sebab 28 - 31 Jan tu jatuh on shift aku. 28 Jan kitorang balik anak beranak naik Picanto pinjam ngan mak aku sebab Waja aku belum siap lagi. Aku rasa masih belum terlambat untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru Hijrah 1427H kepada semua umat Islam. Sempit siot naik Picanto, nak packing barang pun kene catu sebab takut tak muat. Sah2 balik nanti barang lagi banyak punya. Ma, abah, Era & adik E sumer balik KT. Aku tak kesah sangat balik KT sebab sekarang diorang sumer dok Shah Alam so selalu boleh jumpa. Nak balik KB sebab nak kemas rumah sana. Last sekali balik time raya puasa itu hari, sure berabuk teruk rumah tu takde orang jaga. Kat fotopages aku ada sket lagi pics masa kat KB.


Takde benda menarik masa balik KB. Cuma aku pasti takkan miss makan nasi kukus Jaemah, sedap wooo.... Korang penah makan lokcing tak? Orang Kelate panggil lokcing, orang Ganu panggil sate ikang. Biasanya diorang jual lokcing ni naik gerai basikal tu. Bendanya macam sate gak tapi dibuat dari ikan & kuah dia ada yang manis & ada yang pedas. Cara dia masak pun macam masak sate. Aku suka yang garing2 sket. Rasanya macam keropok lekor, actually memang pun cuma dicucuk ngan lidi je macam sate. Murah je, satu cucuk cuma seposen. Tapi sekarang ni aku tengok dah berubah sket, diorang siap jual ngan sosej & udang sekali. Dulu ikan je, selalu aku beli bila balik dari sekolah diorang jual kat luar pintu pagar.


On the way balik KL, kitorang lalu ikut KT sebab nak singgah rumah kat KT plak. Actually ada objektif lain. Aku nak ambik beg camera baru yang aku kirim ngan member aku kat Singapore. Dia memang keje kat sana & kebetulan cuti baru ni dia nak balik KT so aku kirim la. Aku beli Lowepro Offtrail II, beg camera jenis beltpack so senang nak access equipment especially masa outdoor shooting. Aku realize benda ni masa shooting drift itu hari la. Leceh nak tukar2 lense ngan beg Nikon aku tu. Cuma Nikon D50 aku kecik sket so tak fit kat compartment dalam tu tapi boleh la. Look tough, cool & practical... Kenapa aku kirim kat Singapore? Sebab sana jauh lebih murah. Aku dapat cuma S$52.50 lepas campur tax so dalam RM115 je. Kat sini aku jumpa paling murah pun RM220, ada yang cecah sampai RM300.


Farra sekarang dah ada 4 batang gigi & will become 1 year very soon. Aku tengah plan nak organize birthday party dia la ni. Nanti confirm aku bagitau semua. Makin nakal sekarang ni & suka ajuk apa orang cakap. Jangan la korang mencarut depan dia nanti, kang tak pasal2 kene carut balik. Besok malam ada dinner Alumni UTP kat Permata, the first ever. Aku dah bayar RM80 nak pegi tapi Ija ngan Farra tak ikut sebab takut diorang boring, bukan aku saje tak nak bawak. Nanti aku upload pics kalau ada yang lawa.

Bluedynno :: Bila nak tengok Buli Balik ni??...
blogged by Bluedynno @ 11:38 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia