Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


My Honda CBR 600F4i
I'm back!!
Aidiladha 2006
Shariza & Shahril
Farra Series :: Baju Cina
Mari kita pergi ke zoo!!!
From the paw of Bluedynno
Kesian Farra
Educamp Adventure
Samsi & Salmah



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Tuesday, June 12, 2007
Farewell to TAA6262

Untuk pengetahuan sumer, aku dah selamat menjual Waja TAA6262 yang telah sekian lama berkhidmat untuk aku. Macam2 dah kenangan aku ngan dia sejak tahun 2000 bapak aku beli kereta tu. Waja ni 1st batch masa keluar dulu so memang glamer la sebab design baru dari Proton. Tapi sekarang nak jual susah gile. Aku iklankan 28k, ada a few buyers yang berminat. Ada yang tak lepas guerantor la, loan rendah la, boring aku. At last ada sorang mamat ni dari Petronas Ammonia betul2 interested & siap buat loan sendiri. Nego punye nego aku let go at 26.8k je, at least bank lepas & aku dapat duit. Rugi je aku bayar bulan2 tapi tak guna kereta tu, baik let go cepat2. So that's it, kereta tu dah jadik hakmilik orang lain, sedih gak rasa tapi nak buat cemana. Aku pegi ke Kerteh la semalam settle hal ni, hari ni baru balik.


Aku pegi Kerteh naik motor sesorang. Best wooo... mula2 layan corner kat Karak then layan speed plak kat hiway LPT. Dengan rasminya aku dah berjaya cecah 170km/hr. Average speed dalam 150-160. Angin kuat tapi takleh nak tunduk sebab beg besar kat atas tank. Kalau takde beg tu rasanya confiden boleh pegi laju lagi. Masa layan corner kat Karak tu, 2 kali aku terbuang corner. Bukan apa, dah teruja sangat entry speed tak match ngan corner angle. Tapi mag yang aku baca dah bagitau dalam situasi camtu jangan panik, cepat2 lepas minyak & lean lagi rendah. Jangan tarik brek banyak sangat takut skid. Aku buat tadi & memang jadik. Hala balik aku lebih fokus, dapat layan corner best. Masa kat Petronas Genting Sempah aku jumpa 3 orang rider Singapore, sorang2 bawak Varadero, long distance journey kot. Aku angkat tangan je, tak sempat borak pun. Lepas isi minyak, masa aku nak gerak diorang pun gerak sama. Mula tu aku follow tapi diorang bawak slow plak. Aku pun overtake, bagi friendly sign then tinggalkan diorang la. Sampai KL dalam 1.30 camtu terus balik rumah. Kali ni badan tak sakit2 dah macam balik dari Penang dulu. Cuma tangan je kebas & lenguh sebab vibrate lama. Jalan kat Malaysia ni memang tak rata, nama je hiway. Sesapa nak beli motor tu better be cepat & serious. Jangan setakat memekak je kat sebelah tu. Ministry punya hal boleh tackle punya.... muahahaha!!!!!
blogged by Bluedynno @ 9:03 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia