Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Mari belajar bahasa Terengganu lagi!!
Mari Belajar Bahasa Terengganu!!
Remove Blogger NavBar
Selamat Jalan Romeo
Understanding Three Jee?
Never break your promise
Happy Anniversary Ma & Abah
Jam Bramm...!
The AP Kings
Kecemasan Di Kelantan



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Wednesday, July 27, 2005
Lif Angkasa dan cerita hari ni...
Aku terbaca estidotmy dalam Utusan hari ni ada cerita pasal Lif Angkasa ni. Menarik gak konsep dia, di mana tak payah naik roket kalau nak pegi angkasa, just naik lif ni boleh sampai dah. Katanya kos nak buat projek ni RM 38 billion. Tak tahu la berbaloi ke tak kalau dipikirkan balik. Konsep dia senang je... diorang gantung satu 'reben' kat bumi satu lagi kat kat pemberat 20 tan kat luar orbit bumi. So 'reben' tu akan jadi tegang sebab tarikan bumi and dari angkasa. Reben tu panjangnya dalam 100,000 km. Dah ada syarikat kat US sanggup ambik projek ni tapi berjanggut la tunggu sebab 15 tahun lagi baru siap kot.

Hari ni keje aku tak banyak benda menarik jadik. Memanjang aku dok mengadap PC ni je. Usha blog member2 pun tak ada update lagik. Aku seronok tengok blog budak2 kat oversea sebab dapat tengok gambor diorang kat sana. Entah bila dapat pegi... tunggu company hantar boleh la. Tengah dok surfing tu aku terpikir camana nak buat layout blog ni transparent. So aku start googling, jumpa la satu site ni Tek-Tips. Dia cerita pasal filters actually... ada banyak jenis termasuk alpha, blur, glow, drop shadow, shadow, wave, flipV, flipH, chroma, greyscale, invert, light, mask & x-ray. Aku try yang alpha tu dapat la buat layer kat blog tu transparent so that tak payah kerat2 gambo pastu sambung kat html. Kalau kreatif macam2 boleh buat ngan filters ni. Tapi yang tak bestnye dia kata only apply to IE je. Aku takde la pulak try browser lain tengok jadik ke tak. Aku try apply kat blog 9 Lifes aku, nampak macam menarik. Kalau tengok betul2, perasan kat area blog tu nampak shade kucing kat belakang.

Aku makin teruja nak belajar design blog cantik2 ni. Seronok aku tengok orang design blog template power2 ni especially kat Magitek Designs. Hari2 aku surf carik pasal benda ni and banyak gak la resource yang aku jumpa. Aku baru siap 4 je, tengah buat lagi ni. Ada 2 lagi... satu dengan theme Mawi World yang Elly mintak buatkan, satu lagi theme Blues Untuk Aku. Nantikan kemunculannya!!

Ok la, aku nak buat report, jap lagi nak balik dah. Start esok cuti 3 hari. Aku nak siapkan video member aku suruh convert masuk vcd. Sabtu ni ada karnival bowling company aku, maybe yang last sebab tahun depan dah kene outsource. Adios amigos.....
blogged by Bluedynno @ 6:04 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia