Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Roman hingusan
Watashi wa Burudino...
Green Screen :: The Mother of Special Effect
DynnoBot blog launched!!!
Bowling Karnival 2005
Blog Template Mawi World!!!
Bulan tak timbul-timbul
Blues Untuk Aku blog template
Beware of Spyware...
Ada Apa Dengan Ayah Pin



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Friday, August 05, 2005
My digicam, studio & I...
Hari ni aku baru hantar satu borang penyertaan J&J Baby of the Year 2005. Esok nak pegi beli bedak banyak2, nak ambik quality seal tu as bukti pembelian. Tadi pun shoot lagi gambo Irdina tapi aku tak puas hati la ngan kualiti pics camera aku, background gelap semacam. Aku tengah usha camera baru ni, Kodak DX6490, macam menarik, harga pun tak mahal sangat. Nak beli digital SLR tak mampu. Aku baca dah review sket2. Camera aku sekarang ni Kodak DX3500, 2.2MP, lama dah aku beli kat Lelong.com tahun 2002 dulu. Rasanya dah sampai masa tukar baru agaknya (alasan je ni).
Kali ni aku nak citer pasal essential softwares yang ada dalam PC aku. Aku sebut essential tu sebab softwares ni patut ada dalam PC or notebook aku bila baru lepas format. Yang lain tu mengarut je. Check this out:

My studio workstation

Tadi Effa tanya aku camana nak buat countdown kat blog. Aku google la & jumpa satu Javascript ni. Pendek & senang nak guna. Just insertkan codenye, adjust mana yang patut & voila!! Yang penting modify target date & replace UTC tu dengan GMT kat tempat korang. Pastu tukar FinishMessage tu.

Oh, lupa nak citer satu lagi. Adik aku dah bukak satu lagi branch T'Lekor kat Giant Shah Alam. So sesapa yang dok dekat2 situ, kalau pegi Giant tu singgah2 la kat gerai adik aku tu. Setakat ni agak maju gak bisnes dia. Bisnes aku je tak berapa maju lagi ni. Esok aku ada nak buat demo software aku kat doktor di Meru, Klang. Hopefully dia berminat. Bukan senang nak senang.... bukan susah nak susah. Zaasssss....!!!
blogged by Bluedynno @ 1:52 AM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia