Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Edisi Bosan
Salam from Kerteh!
Knight Rider 2008
Farra Warded
PJ1/WP GDC-MSB Handover
DIY Wireless Digital Alarm System
Awana Ride 20 Jan 08
Jalan2 KL Tower
Jalan2 Penang 85'
Besday 3 Tahun



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Thursday, April 17, 2008
Yang dapat, yang kena, yang disayang
Yang dapat :: Lebih kurang sebulan lepas, aku ada terbaca iklan kat dalam mag Digital Camera Malaysia pasal Adobe products. Dia kata kalau nak DVD free of their product, just pegi kat website dia and fill up the form. Aku pun isi la. Tup-tup, 2 hari lepas aku terima satu parcel dari Singapore dengan cop Adobe kat luar. Buka dalam tengok ada 3 keping DVD Adobe Master Collection CS3. Sumer products Adobe ada dalam tu tapi trial for 30 days. Anyway, aku tau la nak buat cemana & dah buat pun.... hehehe. Tq Adobe!!

Yang kena :: Baru ni aku naik platform kejap je, Ahad dah balik sebab Isnin ada training. So Isnin pagi tu aku selamba la bawak bike aku pegi ofis. Sampai kat Rantau nampak JPJ buat road block. Aku buat selamba je. Dia minta lesen ngan road tax, aku konfiden je bagi. Pastu dia cakap, "Encik, dua2 dah mati ni". Ya Allah, aku tak perasan. Aku cakap la aku baru balik offshore, tak sempat nak check tapi dia buat muka bodo je. Aku pun dah tau salah, tak cakap apa la. Dah nasib, nak buat cemana lagi. Dia tak saman tapi suruh aku pegi settle kat Mahkamah Kemaman. Ada 3 kesalahan i.e. 1. Lesen mati 2. Road tax mati 3. Takde insurans. Tapi dia tulis no plet aku salah, instead of WKL dia tulis WLK. Tak tau la dia sengaja ke nak kasi aku lepas or memang dia tersilap. Korang rasa valid ke surat saman tu?

Yang disayang :: Tadi siang aku tak keje. Tengahari bawak Farra pegi bank, settle pertukaran alamat. Then bawak dia pegi makan Pizza Hut, dia suka makan soup of the day. Aku belasah spaghetti udang, sedap gak.

Bluedynno :: Bayar income tax woi.... walaupun aku tak setuju ngan sistem tax kat Malaysia ni sebab banyak sangat tax yang ada.
blogged by Bluedynno @ 11:07 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia