Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


GDC Aidilfitri & Deepavali Gathering 2005
Gigi Gugu Gaga
Emak Bulan Syawal
Gitulah Raya
Suka Duka Ramadhan 2005
Budak Bakul Baju
Bapak Bulan
Farra First Fall
Changsha :: The End
Changsha :: 1 & 2 Oct 05



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Wednesday, November 30, 2005
Raub Precamp

Semalam, 29 Nov 05, aku ngan bassist otai (Alam) pegi hantar balik barang band kat Raub. Malam sebelum tu diorang sempat jam dulu seround kat plant, sebelum barang hantar, kasik puas. Bila lagi dapat jam free. Aku tak pegi pun sebab dok layan DVD. Pukul 4 pagi baru sudah. Lebih kurang pukul 9 pagi kitorang berdua gerak dari Putrajaya. Alam dah siap load barang masuk Arena bila aku sampai. Pakai company car sebab urusan company. Nanti claim pulak duit tol. Minyak takpe sebab guna company card. Lebih kurang pukul 11 tiba kat Raub. Hantar barang kat tuan punya. Ada banyak lagi barang lain kat rumah dia tu. Siap boleh buat lighting and recording kalau nak. Pastu kitorang gerak pegi rumah Alam kat Hulu Dong, lunch kat situ. Lepas Zohor aku terlelap kejap sebab ngantuk sangat, keje malam punya hal.


Pukul 3 kitorang gerak pegi tempat yang kitorang plant nak camping on 16 - 18 Dec ni. Nama tempat tu Hutan Simpan Batu Talam. Kalau sesiapa yang biasa lalu jalan Sungai Koyan balik ke Kelantan, akan lalu kawasan ni. Ada la dalam 15km dari pekan Raub. Dari jalan besar masuk ikut signboard Naza Plantations. Lebih kurang 8km ke dalam akan jumpa kawasan rumah & pejabat estet kelapa sawit tu. Permukaan jalan memang adventure la, kalau bawak Ford Ranger best ni. Arena ada gegar sket la. Masuk lagi lepas kawasan estet tu baru akan jumpa signboard hutan simpan tu. Line handphone memang gagal. Kat situ dah ada air sungai tapi kurang menarik. Kene menapak lagi dalam sampai jumpa kawasan yang macam pulau. Kat situ la tempat camping, banyak ikan kat situ so diorang plan nak memancing nanti. Tapi time tu aku tak masuk sampai ke situ la sebab 2 orang je, lagipun kitorang tak prepare takut gak kalau jadik apa2. Insya allah, kalau hari baik cuaca baik kitorang akan sampai ke tempat camping pada tarikh yang aku sebutkan tadi. Nyamuk memang banyak sebab kawasan tu banyak buluh. Tak banyak pics aku shoot tapi masa aku tengah shoot sekor cakcibor ni, mata aku sudah kene shoot dengan penyegat. Sakit siot!!! Alam la kot terpijak sarang dia sebab sebelum tu takde pun. Nasib baik mata aku tak lebam, kalau tak susah pulak nak menjawab ngan mem besar nanti. Memang aku rindu suasana & bau hutan, last sekali aku camping masa kat UTP dulu, pastu gantung beg terus.


Hajatnya nak balik awal ke KL tapi Alam nak main bola pulak. Masa balik dari hutan tu aku lalu jalan ke pekan Raub tu. Rasanya rumah best buddy aku Si Kadok tu kat area situ la. Aku pun terus call dia nak confirm sebab aku tak ingat, aku datang masa raya 2002. Segan pulak nak singgah sebab dia takde kat rumah. Tapi dia cakap adik dia Syamim ada kat rumah so aku ajak la dia keluar minum kat dataran. Pastu tengok Alam main bola kejap, masa tu dah start hujan lebat. Boring tengok bola aku ajak Syamim pegi rumah dia kejap sebab segan pulak rasa kalau tak jumpa mak bapak dia lagipun dia tahu aku datang Raub. Syamim ni bakal pilot Air Asia satu hari nanti sebab 18 Dec ni dia akan masuk flying school kat Melaka. Good luck and all the best Syamim!! Dah jadik pilot nanti jangan lupa ajak aku masuk cockpit ok!! Aku janji takkan jadik jakun kat dalam tu nanti. Lepas Alam main bola dalam lebih kurang pukul 7 kitorang gerak balik KL. Sampai rumah dalam pukul 9 lebih, letih tak ingat. Aku mandi, semayang, makan then terus zzzzzzzzzzzz...........


Bluedynno :: Aku baru beli album Mawi. Lagu duet ngan M Nasir, Jiwa Lagu Cinta tu best. Ada rezeki boleh perform nanti.
blogged by Bluedynno @ 11:10 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia