Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Fatin Series :: 3 months old
BenQ Joybook S32W
Callus
Fatin 1st footage
Fractured Clavicle
Wan Nurfatin Irhamna
Farewell to TAA6262
My Honda CBR 600F4i
I'm back!!
Aidiladha 2006



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Saturday, October 13, 2007
Selamat Hari Raya Aidilfitri 1407H

Di kesempatan ini aku dan keluarga aku ingin mengucapkan Salam Aidilfitri, mohon maaf zahir batin kepada semua yang mengenali kitorang. Kalau korang tak tau lagi, tahun ni aku tak raya, kene keje kat plant ni sebab tahun lepas aku dah balik raya. Tapi ada nostalgia gak sebab ni last raya kat plant ni sebab tahun depan dah kene jual dah. Aku dah hantar family aku balik kampung before raya then aku datang sini balik by flight.

Malam sebelum raya, aku ngan budak2 plant pegi ke KL carik makanan untuk pagi raya. Pegi la kitorang ke Jln Tuanku Abdul Rahman, orang still ramai lagi shopping last minit sebab dapat barang murah. Kitorang beli dodol, lemang, kuih & kerepek sket untuk makan pagi raya. Lepas dah letih berjalan, singgah kat Pelita makan. Kol 3 pagi baru balik plant. Seperti biasa kewajipan start plant perlu dilakukan, pukul 6 pagi dah start GTG and chiller walaupun supply low sebab sumer orang cuti.

Pukul 7 pagi kitorang sumer dah siap pakai baju Melayu bersampin untuk pegi sembahyang raya kat Masjid Putra. Seperti tahun2 lepas, jemaah masjid dibanjiri warga asing dari Bangla, Indon & ada jugak pak Arab datang dari mana ntah. Aku plak rasa terasing sebab diorang ni ramai sangat.

Lepas sembahyang kitorang lepak2 dulu kat area masjid tu ambik gambo. Sama la macam geng warga asing tu amik gambo gak. Bila lagi kan, tahun depan tak tahu beraya kat mana pulak dah. Sebab tu aku tak kesah sangat kalau keje time raya tahun ni.

Walaupun raya kat plant, makanan tak kurang hebat. Ada lemang, rendang daging, nasi himpit, kuah kacang, kuih raya, kek & air Slurpee. Kenyang la jugak cuma suasana raya kureng sket la, tak macam kat kampung dapat berkumpul ngan sedara mara. Tengahari karang ingat nak pegi makan kat Penang House, Alamanda. Aunty Wa (makcik kesayangan aku) cakap nak datang tengahari ni hantar rendang. Malam karang aku nak pegi beraya ngan nenek aku kat rumah makcik aku kat Puchong. Esok tak tau lagi nak raya ke mana. Harap2 plant ok takde masalah.
blogged by Bluedynno @ 12:36 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia