Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


My First Awana Ride
Farra bertindik
Labu Labi
Ducati Desmosedici RR
Red Army Invasion
Polini MotoGP 07, Sepang
Selamat Hari Raya Aidilfitri 1407H
Fatin Series :: 3 months old
BenQ Joybook S32W
Callus



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Thursday, November 29, 2007
Nikah & Arwah
Weekend baru ni aku pegi shoot wedding kat Branang. Aku penah pegi tempat ni dulu, masa tu abang si pengantin kawen. This time adik dia plak Liza kawen. Aku cover package 2 hari, hari Sabtu tukar2 baju & malam berinai, hari Ahad majlis bersanding. Kali ni Abg Man, staf kat UTP dulu follow sekali sebab dia nak belajar. Dia ni boleh dikatakan apprentice aku yang ketiga la. Yang sebelum ni ada yang dah bukak bisnes sendiri, aku tumpang bangga je la. Maybe lepas ni aku dah pindah Kerteh kurang sket job photog ni. This time around pun Kak Mimi, mak andam yang aku selalu work with, makeup pengantin. Aku suka dia ni sebab idea dia kreatif and makeup dia cun.... sekaligus mencantikkan gambo yang aku shoot. Letih memang letih sebab shoot 2 hari tapi berbaloi sebab dia amik package custom album.
25hb Nov baru ni aku terima berita yang menyedihkan dari makcik aku. Nenek aku yang tinggal kat Puchong tu meninggal dunia lepas maghrib, sebab sakit tua. The day before tu dia dah nazak tapi masih boleh bertahan lagi. Tu la dia nenek aku yang last tinggal. Malam tu lepas balik shoot wedding aku terus gerak pegi Puchong. Ramai dah sedara mara aku ada time aku sampai. Aku cuba tolong apa yang patut. Esoknya bawak jenazah pegi mandi, kafan dan sembahyang kat UPM. Aku tengok all the process. Then sebelum zohor bawak jenazah pegi kebumi kat Hulu Langat, sama tempat ngan arwah atuk aku dulu. Time camni la baru dapat kumpul semua keluarga. Nenek aku ni sebelah mak aku, dia ada 13 orang anak sumer sekali. Memang seorang yang kuat semangat. Umur dia 74 tahun. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh nenek aku dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman... Al-Fatihah.
blogged by Bluedynno @ 6:18 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia