Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Typoglycemia
First KRIMS in operation!!
Sadaqah Jariah :: Kebajikan yang tak berakhir
Rahsia Jutawan Internet Terbongkar!
Blog Template Ahli Mesyuarat Tingkap
Hazeline Snow
Underneath pokok kelapak
Why Did the Chicken Cross The Road?
Antara AF, digicam & keropok lekor...
Kempen Kibar Jalur Gemilang



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Tuesday, August 30, 2005
Bahtera Merdeka
Bonda senyum riang
Menerima bahtera merdeka
Putra putri sayang
Putra putri sayang
Sedang berjuang

Fajar telah tiba
Nan menyinsing membawa harapan
Tanah Semenanjung
Tanah Semenanjung
Permata nilam

Chorus:
Jiwa dan raga
Buktikanlah pada nusa bangsa
Supaya negara maju jaya
Aman merdeka

Duhai ibu pertiwi
Putra putri datang sujud bakti
Untuk menunaikan
Untuk menunaikan
Sumpah dan janji..

Original artist: Ahmad Jais
Download song here

Bluedynno nak mengambil kesempatan di sini untuk mengucapkan Selamat Hari Merdeka ke-48 buat seluruh warga Malaysia. First of all sorry sekali lagi sebab lama tak update blog, sorry to those who hopped into this blog but found nothing new updated. Last week aku takde chance nak mengadap pc. Pertamanya sebab aku lepak rumah bapak aku kat Shah Alam, takde pc kat situ, keduanya aku tak masuk office sebab pegi training. Seminggu aku lepak Shah Alam, seronok gak sebab makan sedap. Tapi ulang alik hari2 pegi Putrajaya terpaksa bayar tol la, jalan tak jam, dalam 20 minit dah boleh sampai. Aku tak tau apesal, sepanjang aku lepak Shah Alam, waktu malam cepat ngantuk. Nak kata keje shift last week tak jugak. Ma aku cakap maybe sebab perut kenyang kot. Mana tak nye balik keje makan, waktu malam makan lagi pastu takde pc nak ngadap, asyik tengok Astro je. Betul jugak tu.

Ma aku dah dapat transfer sekolah kat Shah Alam. Dia dapat Sek Keb Raja Muda Seksyen 4. Sekarang ni parents aku dah balik KT kemas barang untuk pindah. Lepas ni aku tak perlu risau sangat dah sebab Ma dah dapat duduk Shah Alam ngan Abah. Tinggal adik aku je 2 orang yang masih kat KT tu pun duduk asrama, no hal punye, cuti diorang boleh datang KL.

Aku dah dapat first payment untuk projek software klinik aku tu.... RM838. Seronok gile rasa sebab apa yang aku buat selama ni dah mula membuahkan hasil. Pasni aku nak distribute flyers kat sumer potential klinik yang ada kat Lembah Klang ni pulak. Ada yang tanya apa projek plak lepas ni. Aku ingat nak concentrate yang ni dulu pastu baru buat software lain. Bukannya apa, takut tak terkejar nanti sebab aku sorang je buat programming, member aku yang lain support on admin & marketing je. Idea dah ada, tunggu implementation je.

Adik aku Acik yang jual keropok lekor tu baru dapat satu lagi spot kat Tesco Shah Alam plak lepas ni. Maju betul bisnes dia sekarang. Bulan lepas, dalam 40 hari dia start bukak bisnes dengan 2 tempat kat Shah Alam, dia dapat total sales aprroximately RM11,000. Siap boleh gajikan pekerja dia orang RM900 sorang. Lepas tolak modal, sewa, gaji & hutang Abah aku, dapat la bersih kat dia dalam RM3,000 lebih. Ok apa, jual keropok lekor je tu. Acik akan launch gerai T'Lekor dia kat Tesco Shah Alam on 15 Sept ni. Sapa ada time free boleh la pegi time dia buat promo, boleh makan free punye. Aku ingat nak pegi support & ambik2 gambar.

Aku ada terbaca quote Afdlin Shauki kat blog dia saying that:
When you don't expect something and just do things to the best of your abilities all the time, everytime someone recognizes your work, it always feels like an amazing gift.
I realized today that his quote is very true. You know why? Last week, a staff from HR asked me to edit some VCD for the company's mentoring program. I wouldn't charge anything coz it's a company activity. She asked for about 45 minutes of video from films that have mentoring elements in it. You know how troublesome it was coz I have to scan through every seconds of the film to look for the appropriate scene. But since I know almost all the movies given which include Last Samurai, Bone Collector, Princess Diary, Minority Report and Champion, I don't have much trouble to find the scenes. Anyway, what relates to Afdlin quote above was, when I submitted the finished work to her last night, she gave me a beautiful Petronas Twin Tower leather card holder which I never expect to receive. I did the job just for the sake that she is my colleague and I enjoy doing it. Only that she gave me very tight time to complete it that I couldn't do it to my satisfaction. But the point is what Afdlin said is true...


Bluedynno :: bila bonus nak masuk ni...
blogged by Bluedynno @ 12:38 AM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia