Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Blog Template Ahli Mesyuarat Tingkap
Hazeline Snow
Underneath pokok kelapak
Why Did the Chicken Cross The Road?
Antara AF, digicam & keropok lekor...
Kempen Kibar Jalur Gemilang
My digicam, studio & I...
Roman hingusan
Watashi wa Burudino...
Green Screen :: The Mother of Special Effect



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Sunday, August 14, 2005
Rahsia Jutawan Internet Terbongkar!
Pernah dengar nama Irfan Khairi? Tahu tak dia salah seorang jutawan muda kat Malaysia ni? Umur dia baru 29 tahun & dia cuma jadik jutawan dengan hanya bekerja di rumah je. Ni ada sikit citer pasal dia.
Irfan Khairi mendapat ijazah Sarjana Muda Multimedia Design dari Stafffordshire University, United Kingdom.

Selepas mendapat ijazah, Irfan telah menerima tawaran bekerja di salah satu syarikat IT terbesar di Birmingham, Netmedia (UK) Ltd. Sebagai pereka sistem multimedia dan perunding Internet, beliau bertanggungjawab mereka ciptra sistem pembelajaran Internet untuk sekolah-sekolah di United Kingdom yang dinamakan Learning Grid. Pada ketika ini, lebih dari 5,000 sekolah-sekolah di United Kingdom menggunakan sistem Learning Grid tersebut.

Oleh kerana minat dan latar belakangnya yang mendalam dalam bidang Internet dan perniagaan, beliau memulakan perniagaannya sendiri di Internet secara sambilan pada tahun 1999.

Selepas mendapati pendapatan dari perniagaan Internetnya adalah berlipat kali ganda pendapatan bekerja 9-5, beliau mengambil keputusan untuk menumpukan perhatian kepada perniagaan Internet miliknya selepas 1 tahun beroperasi.

Semenjak itu, Irfan hanya bekerja sepenuh masa dari rumah dengan hanya menggunakan laptop dan Internet. Dalam masa 3 tahun beroperasi, salah satu perniagaannya memperolehi untung bersih sebanyak RM1,000,000 - tanpa pekerja dan peralatan komputer canggih. Modal permulaannya... hanya RM500. Ketika itu beliau berumur 25 tahun!

Perniagaan Internet beliau dibawah nama IdeaBubble, sehingga kini telah berkhidmat untuk lebih dari 3,000 pelanggan dari serata dunia. Kebanyakannya dari USA, UK, negara-negara Eropah, hingga ke Timur Tengah, Jepun dan Australia! Antara perniagaan-perniagaan yang berjaya termasuk merekacipta E-book, merekacipta laman web dan grafik, perkhidmatan SEO (Search Engine Optimization), menjual peta, penempahan hotel dan juga perunding Multimedia, E-Niaga dan Pembelajaran.

Sehingga hari ini, Irfan Khairi masih bekerja sepenuh masa di keselesaan rumah menggunakan Internet sebagai sumber pendapatan bersama isteri dan sepasang cahaya mata.

Rahsia Jutawan-Jutawan Internet Terbongkar menunjukkan cara dirinya dan jutawan-jutawan Internet yang lain menggunakan Internet sebagai sumber pendapatan yang lumayan...
Kenape... tak percaye ke? Kalau tak percaya lagi boleh pegi baca kat website Rahsia Internet. Kat situ ada citer pasal buku yang dia tulis & boleh beli online. Aku baru je beli buku dia semalam kat MPH Alamanda. Aku terbaca pasal dia ni pun masa baca Berita Harian online, pastu ternampak banner iklan dia kat situ. Aku baca buku dia belum abis lagi, tapi setakat ni banyak gak info menarik yang aku tak sedar selama ni. At least dapat dijadikan guide untuk aku expand business aku kat internet ni. Mamat ni ada buat workshop tapi yuran dia mahal sangat la, beli buku baca sendiri murah sket cuma RM39.90. Best seller buku ni, masa aku beli tu tinggal satu je yang last kat atas rak best seller tu. Dapatkan segera sementara masih ada...

Rahsia Jutawan Internet Terbongkar :: Irfan Khairi

Semalam masa aku pegi Alamanda, ada Era buat siaran luar kat situ. Ada Farah Fauzana & Nila Kurnia. Sempat tengok2 gitu je sebab aku tengah keje time tu... ;-D. Bukan mengulau ni, aku pegi beli buku & makanan sket sebab lapar. Gila ramai orang kat Alamanda kalau hari Ahad. Kalau la adik aku dapat jual keropok lekor dia kat situ mesti laku. Aku tanya gerai2 kecik kat ground floor situ berapa diorang sewa, katanya sebulan RM1,800. Ok la, takde la mahal sangat. Tapi nampak macam dah penuh. Ingat nanti nak tolong proposekan untuk adik aku la.

Jerebu dah kurang, hari ni pun cuaca gelap nak hujan.... Alhamdulillah, Allah telah menurunkan rahmat buat hambaNya. So lepas ni aku tak payah pakai Haze Action Facemask lagi bila pegi keje naik skuter. Kalau sesapa nak pinjam pakai buat potong rumput kat depan rumah boleh bagitau aku.

Oh, aku kupa nak bagitau. Klinik yang aku pegi buat demo software aku kat Meru, Klang hari tu setuju nak beli KRIMS. Tapi dia ada a few requirements for new database so aku kene program sket
la. Setakat ni 80% siap, hopefully by next weekend aku dah boleh pegi install & commission kat klinik dia. Hope this will be the kickstart for me and the team.

Bluedynno :: Bila agaknya boleh jadi jutawan internet ni...??
blogged by Bluedynno @ 3:28 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia