Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Rahsia Jutawan Internet Terbongkar!
Blog Template Ahli Mesyuarat Tingkap
Hazeline Snow
Underneath pokok kelapak
Why Did the Chicken Cross The Road?
Antara AF, digicam & keropok lekor...
Kempen Kibar Jalur Gemilang
My digicam, studio & I...
Roman hingusan
Watashi wa Burudino...



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Tuesday, August 16, 2005
Sadaqah Jariah :: Kebajikan yang tak berakhir
Salah satu darinya mudah dilakukan, pahalanya? Masya Allah.... macam meter taxi... jalan terus.
Few days ni aku sibuk sikit. Keje malam camni la, tak sempat buat apa2. Malam keje siang tido. Batman pun tak macam ni. 4 more nights to go.

Semalam lepas balik keje bawak Irdina pegi immunisation for Hepatitis B. She's already 6 months now. Lepas ni tak payah pegi cucuk dah sampai dia umur setahun. Rileks je dia kene cucuk semalam, merengek sikit pastu diam, takde la meraung sampai satu klinik dengar. Maybe doktor kali ni pandai cucuk kot. Tengah hari baru balik rumah lepas lunch. Ngantuk tak ingat, aku belasah tido sampai petang. Memang tak menarik langsung life aku semalam.

Semalam masa tengah keje adik aku hantar SMS. Katanya Ma aku tengah sakit kat Terengganu. Batuk dia hari tu dah dekat sebulan tak baik2 lagi. Ma boring duduk kat rumah sorang2. Abah aku pulak sibuk gile kat sini sebab Hari Peladang Kebangsaan dah dekat. Ma pulak susah sket nak makan ubat. Semalam dia call Abah, cakap bukan2, tu yang Abah pening kepala tu. Aku pun terus terpikir nak balik je tadi. Aku call Abah, Abah cakap better balik & teman Ma dulu sementara sebab Khamis ni dah start cuti sekolah, Ma datang KL. Aku pun plan emergency shift schedule ngan member2 shift yang lain. Ingat nak balik hari ni gak. Aku call Air Asia pagi tadi ada flight pukul 1340 hrs harga RM174, tak pedulik dah. Balik rumah cepat2 nak kemas barang. Tetiba teringat nak call Ma dulu. Aku pun call la, Ma tak keje hari ni. Baru balik dari klinik, doktor bagi banyak ubat including antibiotik. Hari ni MC sehari. Doktor yang lepas tak bagi antibiotik, sebab tu tak baik2 kot. Doktor check lain tapi no problem. Aku takut sakit lain je, tak senang duduk aku. Tapi suara Ma dah ok tadi, tak serak sangat. Ma cakap pagi tadi kahak banyak keluar tu yang rasa lega sikit. Hari ni Ma lepak rumah Cudah, makcik aku yang tinggal kat KT gak. Aku call Cudah mintak tolong tengokkan sikit Ma. Ma kata tak payah balik la sebab dia dah ok & lagipun Khamis ni nak datang KL dah. Aku confirm betul2 ngan dia sebab tak sampai hati. Aku call Abah semula nak update. Abah pun kata ok. Aku call adik2 aku sumer suruh diorang call Ma tanya khabar, biar hati Ma senang sket. Next whole week masa cuti sekolah aku nak lepak Shah Alam ngan Ma. Mesti Ma suka sebab dapat main2 ngan Irdina. Tiap2 kali sembahyang aku berdoa biar Ma cepat sembuh..... Amin!

Aku dah abis baca Rahsia Jutawan Internet Terbongkar tu. Kalau sekali baca apa yang dia tulis tu biasa je tapi kita tak terpikir and it really gives big impact to internet business. Sekarang aku tengah revamp website Bluedynno, the actual company website other than Intelicom. Baru je beli domain name. Jangan masuk dulu website Bluedynno baru sebab belum siap lagi, aku tengah susun layout lagi, belum ada isi. Nanti dah siap aku announce launching dia. In the mean time sesapa nak guna service aku boleh through Intelicom. Lepas ni dua2 company boleh pakai.

Internet joke :: I want to download the Internet. Do I need a bigger hard disk? Click here to download the Internet.

Bluedynno :: Baca Star In-Tech hari ni. Ada banyak article menarik pasal gadgets travel pack, online commerce venture & blogging. Ramai rupanya yang berenti keje & jadik kaya by just buat bisnes kat eBay je.
blogged by Bluedynno @ 11:45 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia