Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


What I was like
ThinkGeek!
Bahtera Merdeka
Typoglycemia
First KRIMS in operation!!
Sadaqah Jariah :: Kebajikan yang tak berakhir
Rahsia Jutawan Internet Terbongkar!
Blog Template Ahli Mesyuarat Tingkap
Hazeline Snow
Underneath pokok kelapak



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Saturday, September 10, 2005
Tatau nak tulis apa...
First of all, sorry to all hoppers to this blog especially Nad & Ariesha coz lama tak update. Bukan apa, takde mood & takde idea nak update sekarang ni, blogger's block. Nak kata aku sibuk tak jugak, nak kata ada keje lain tak jugak. Tapi tu la, blogger's block. Mesti korang penah rasa camni kan? Aku ada satu topic best nak post tapi sampai sekarang tak terpost lagi. Tunggu la 2-3 hari lagi ke.

Last week... hmmmm... last week apa benda menarik ek? Isnin keje... Selasa, Rabu & Khamis training kat Yokogawa Puchong. Jumpa 2-3 orang junior UTP kat sana yang keje ngan Yokogawa i.e. Kucing & Adi, yang lain aku tak ingat nama, kenal muka je. Oooo... last week aku dapat hadiah dari Maxis sebab jawab customer survey ntah apa ntah hari tu. Aku dapat SIM card backup. Macam menarik tapi macam tak guna gak sebab sekarang ni most handphone guna internal memory untuk store data. Sim card cuma guna untuk buat call je. Nasib baik free...
Maxis Sim card backup

Lately, actually aku tengah berkira-kira nak beli digicam baru. Kali ni aku target nak beli digital SLR. Tiap-tiap hari aku usha internet kot2 ada offer yang murah, tak kesah la 2nd hand pun asalkan kualiti masih ok sebab aku baru nak belajar. Aku tengah buat comparison nak beli Canon 300D/350D, Nikon D50 or Lumix FZ-20. Aku ada dapat satu contact mamat ni nak jual Canon 300D dia for only RM1,900 tapi slow betul dia respon. Rasanya baru 2 kali dia reply email aku, and dia asyik lupa kasik nombor handphone dia. Katanya dia serius nak jual, kalau ye pun check la email tu frequently. Setiap kali aku bukak email dengan harapan dia reply email aku tapi hampa. Tiap2 hari aku bukak internet carik artikel pasal photography, saje baca nak tambah ilmu tapi terkilan tak dapat nak practice sebab camera takde lagi. At least aku dah paham sket what are aperture, shutter speed, ISO, teleconverter, lense filter, fuzzy, depth of field and exposure all about. Also some of the digital imaging technique using Photoshop to enhance photos taken. Hari tu aku terjumpa satu magazine namanya Chip Photo-Video, terus beli sebab cuma RM10 je. Bagus gak mag tu sebab dia ada buat review camera, artikels and teknik ambik gambar plus a free CD. Most important it is a local publication so... soooo..... so camtu la....

Member aku dari Dublin call last week, terkejut gak aku ingat ada hal apa. Rupanya dia nak mintak tolong buatkan website untuk company dia. Dia buat shipping and forwarding from Ireland to Malaysia. Esoknya dia call lagi sekali, nak propose aku promote web design kat Ireland sebab kat sana demand ok jugak. Aku tengah memperkemaskan website Bluedynno Multimedia aku so that boleh dia start buat marketing kat sana. So sekarang ni aku tengah sibuk buat website dia dan jugak prepare website aku untuk market Ireland. Not just Ireland la but for a start kat sana dulu la, pasni baru open worldwide..... macam kerajaan cakap.... apa namaaa..... Melayu Glokal..... huh!

Tadi aku pegi Temerloh, ada wedding member lama Ija. Dia keje ngan TLDM, suami dia pun TLDM, so tadi ada sword march la, macam adik aku kawen itu hari. Tapi yang ni kureng sket sebab takde bagpipes, kureng klasik sket. Aku tak lepaskan peluang ambik video sebab menarik tengok, bukan macam kawen orang biasa.

Ok la weh, serius aku takde idea nak tulis apa ni. Tunggu je la next posting yang aku cakap tadi. Korang update la blog korang dulu, jangan risau, aku akan baca punye. Adios amigos....!!
blogged by Bluedynno @ 8:39 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia