Name: Bluedynno
Location: Putrajaya, Malaysia

When passion works with skill, expect a masterpiece

Blogger
Bluedynno Multimedia
Bluedynno Fotopages
Dynnobot
Intelicom Resources
Prystine Percheron :: MCKK 9195
Intense Paintball
Lelong.com
SiteKreator


Blogroll Me!


Pok Wan Kopitiam
Fatin's 1st Besday
Jalan2 Pantai Kemasik
Duyong Gas Complex
PPD Away Day 08
Hepi Besday Papa!
It's been 30 precious years
Yang dapat, yang kena, yang disayang
Edisi Bosan
Salam from Kerteh!



05 Jul 07 :: Besday Acik
10-11 Jul 07 :: Training @ KL
14 Jul 07 :: Besday Era
21 Jul 07 :: Anniversary Ma & Abah
21 Jul 07 :: Besday Abe Sham
21-22 Jul 07 :: Naza Bikers Charity Ride
25 Jul 07 :: Besday Jue


Friday, October 24, 2008
Malaysian MotoGP 08
18 Oct baru ni aku ride moto sorang2 ke KL untuk tengok MotoGP kat Sepang. Tahun ni pakat pegi ngan Abg Shahid & Buloh lagi. But since Buloh dah ada moto sendiri so takyah la aku bonceng dia macam tahun lepas. Sampai kat KL aku lepak ngan Buloh kat rumah member dia kat Ampang. Masa kat hiway pantai timur tak hujan, sampai kat Gombak je hujan lebat. Dari Kemaman dalam kul 9 pagi, kul 11 dah sampai KL. Agak laju la bawak sebab ride sorang2, tak banyak berenti. Berenti sekali je kat Temerloh isi minyak & rehat. Sampai KL pegi kedai Uncle Mok kat Wangsa Maju tukar signal belakang, patah sebab jatuh kat rumah sehari before pegi KL. Letih sangat rasa badan sebab lama tak ride long distance, nak tido pun takleh.

19 Oct kul 11 aku dah ada kat Sepang. Ramai orang datang tahun ni kalau nak compare ngan tahun lepas. Grand stand & K1 penuh. Walaupun dah tahu sapa champ MotoGP, ramai gak datang sebab nak tengok diorang race. Rossi dah cakap dia nak menang gak kat Sepang and he did it with style. Dalam ramai2 yang datang tu aku boleh terserempak ngan Stoppa & Gu (Azham), ex GDC dulu. Gerai jualan tak banyak tahun ni, aku tak beli apa2 pun. Cuaca panas, berapa botol ntah aku togok air pun tak ingat. Abis je race kitorang terus blah, ingat sempat la sampai umah. Tengok2 sampai kat pekan Sepang je dah hujan, lebat plak tu. Abis basah kuyup kitorang, dah le bawak seluar sehelai je. Tapi puas hati la sebab dapat tengok. Macam biasa lepas MotoGP mesti pasang angan2 nak upgrade moto. Bila pikirkan budget terus lebur angan2 tu. Aku ingat nak mod je moto aku ni..... tengok la nanti.

20 Oct pagi2 lagi aku dah gerak keluar KL. Lepas breakfast ngan Buloh, aku pun menghala ke Kerteh, Buloh ke Kedah. Sampai kat tol Gombak, nampak ada sorang rider R6 berenti tepi jalan. Aku pun berenti nak ajak konvoi, tengok2 aku kenal mamat tu, staf Instep. Dia cakap tengah tunggu member2 dia nak konvoi balik sekali, ada 5 orang. Sampai kat R&R Temerloh jumpa ngan geng KT plak, join sekali ngan diorang. Rasanya ada dekat 20 moto dalam group tu. Berdesup diorang blah, aku takat 210km/j je. Sampai rumah dalam kul 2 petang, lambat sebab banyak berenti rehat & borak2 & minum air.

Apa pun aku enjoy pegi MotoGP tahun ni sebab dapat kenal ramai orang. Hajat di hati nak tukar moto apakan daya budget tak cukup. So aku plan nak mod & makeup moto aku ni, biar bertambah rasa sayang & maintain sampai ada duit jatuh dari langit. Jumpa lagi tahun depan kat Sepang...
blogged by Bluedynno @ 8:22 PM | 



Free shoutbox @ ShoutMix



dynno(s) online
Putrajaya, Malaysia

The WeatherPixie

eXTReMe Tracker


Powered by Blogger


Hits since 17 July 2005
Free Web Counter
Free Web Counter
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

ShoutMix!











Copyright © Bluedynno Multimedia